Skip to main content

Το πρώτο της Λεύκωμα!

photo via....
Είχατε Λεύκωμα όταν πηγαίνατε σχολείο;
Θυμόσαστε που γράφαμε τα περιβόητα
"Τι εστί έρως, φιλί, αγάπη; "
"Ποιό είναι το αγαπημένο σου τραγούδι;" 

"Τί ζώδιο είσαι;" και
"Ποια η γνώμη σου για τον κτήτορα;" (όπου κτήτορας εσύ φυσικά που είχες το Λεύκωμα και η αποκάλυψη στην τελευταία σελίδα!!!) 
Πραγματικά τι δε θα έδινα να έπεφτε στα χέρια μου ξανά ένα από τα Λευκώματα που γράφαμε τότε.....

Στο σπίτι κάνω συχνά παιχνίδια γραφής και ανάγνωσης με το πρωτάκι μου είτε ως παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, είτε βοηθώντας την να γράψει στο μίνι ημερολόγιο της.
Και φυσικά διαβάζουμε τα μηνύματα από τις νεράιδες που μας επισκέπτονται για διάφορους λόγους..... (π.χ tooth fairy)
Σκέφτηκα ότι για την ηλικία των 6-7 χρόνων ένα Λεύκωμα, το οποίο θα έχει βέβαια τις κατάλληλες ερωτήσεις, μπορεί να γίνει ένα επιπλέον παιχνίδι.
Κάτι που βοηθάει πολύ στην απόκτηση ευχέρειας στην ανάγνωση αλλά και στη γραφή!
Συναισθηματικά δε, δίνει απίστευτη χαρά και ενισχύει πολύ την φιλία ανάμεσα στα παιδιά γιατί από τη μία μαθαίνει πράγματα το ένα για το άλλο, αλλά και νιώθουν ότι έχουν ένα βαθύτερο, "μυστικό" δέσιμο.
Το Σαββατοκύριακο λοιπόν κάνοντας κουβεντούλα με την κόρη μου και συζητώντας για τις φίλες της, της μίλησα για το Λεύκωμα που γράφαμε εμείς. Μόλις της έριξα την ιδέα της άρεσε πολύ, ειδικά όταν της διευκρίνισα ότι αυτό θα είναι το δικό τους μυστικό βιβλίο και μια καθαρά κοριτσίστικη υπόθεση!
Η ιδέα μπήκε προς υλοποίηση άμεσα:
  • Πήρα ένα απλό ροζ (τί άλλο!!!!) τετράδιο και άρχισα δουλειά. 
Γιατί φυσικά εγώ θα έγραφα τις ερωτήσεις:
  • Απλές και σύντομες ερωτήσεις για να μπορούν τα παιδιά να απαντήσουν εύκολα. 
Μην ξεχνάμε ότι φέτος είναι η πρώτη φορά που άρχισαν να διαβάζουν και να γράφουν οργανωμένα.
Στην πρώτη σελίδα ένας χαιρετισμός και τι είναι αυτό το Λεύκωμα με λίγα λόγια......
Ερωτήσεις σύντομες για να μάθει η μία την άλλη καλύτερα.
Αυτοκολλητάκια, ζωγραφιές και εικόνες γεμίζουν σιγά σιγά τις σελίδες......
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
  • Τί θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου φρούτο;
  • Πως λένε τη μαμά σου; (Για να γνωριστούμε και οι μαμάδες!!!)
  • Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;
  • Πότε έχεις γενέθλια;
  • Ποιο είναι το τραγούδι που σου αρέσει πιο πολύ;
  • Αν ήσουν θεά ποια θα ήσουν;
  • Χάρισέ μου ένα αυτοκολλητάκι.
  • Φτιάξε μου μια ζωγραφιά.
  • Γράψε κάτι για μένα (μια ευχή, μια ερώτηση, μια αφιέρωση κλπ.) 
Επειδή βέβαια απευθυνόμαστε σε μικρά παιδιά πάντα είναι καλό να ρωτούν και τους γονείς τους για πιο προσωπικά πράγματα.....
Όσο για το ψευδώνυμο που χρησιμοποιούμε συνήθως στα λευκώματα σκέφτηκα να το κάνω πιο απλό.
  • Τα παιδιά θα γράφουν είτε το όνομά τους ή θα βάζουν ένα σύμβολο αντί ονόματος. 
Μια καρδούλα, ένα αστέρι, ένα λουλουδάκι, μια φατσούλα κλπ.

Δεν ξεχνάμε να ευχαριστήσουμε και όσους έγραψαν......


Σήμερα κιόλας το πήρε στα χέρια της και το βραδάκι θα αρχίσει να απαντά πρώτη από όλους τις ερωτήσεις.

Σκέφτομαι να το δίνει κάθε Σ/Κ και σε μια διαφορετική φίλη ώστε να μην καταστραφεί ή χαθεί στο σχολείο ή αν χρειαστεί να το ανταλλάσσουμε οι μαμάδες μεταξύ μας.

Ανυπομονώ να δω τις σελίδες με αυτά τα, "άγουρα" ακόμα, γραμματάκια να γεμίζουν!!!

Αλήθεια πως σας φαίνεται η ιδέα; Λέτε να πετύχει;
Πείτε μου τη γνώμη σας ειδικά όσες έχετε πρωτάκια, με ενδιαφέρει πολύ!

 

Comments

  1. ααα τι μου θυμισες! πολυ ωραια η ιδεα σου ειδικα που λες να γνωριστουν οι μαμαδες. Δυστυχως παλια γνωριζοντουσαν οι μαμαδες αλλα τωρα τα παιδια πανε σχοειο και οι μαμαδες δεν γνωριζονται οποτε ειναι ευκαιρια. Επισης παω λιγο πιο περα, και σου προτεινω στο τελος, να καλεσεις μαμαδες -κορες σε μια συναντηση για το λευκωμα οποτε θα γνωριστειτε ακομα καλητερα!maria by beautyharmonyblog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έτσι είναι όπως τα λες. Για να δούμε πως θα πάει η ιδέα!

      Delete
  2. Καλημέρα γλυκιά μου..απίστευτο θα σου φανεί μα το έχω ακόμα....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Α! Λοιπόν θέλουμε ανάρτηση με κρυφές ματιές από το Λεύκωμά σου Αχτιδούλα!!!

      Delete
  3. Σε ευχαριστώ να έχεις μια όμορφη μέρα....

    ReplyDelete
  4. Πάρα πολύ ωραία ιδέα!!! Κάπου πρέπει να υπάρχει και το δικό μου ακόμη!
    Για πές μας εντυπώσεις! Νομίζω πως θα το κάνω κι εγώ για την μεγάλη μου που πάει Β' Δημοτικού!

    www.missionparenthood.blogspot.gr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τέλεια!!! Χαίρομαι που σας ξεσηκώνω!

      Delete
  5. Πρωτάκια δεν έχω αλλά έχω μεγαλύτερα παιδιάκια και επειδή έχω και κορούλα -κατεξοχήν κοριτσίστικο "σπορ" το ημερολόγιο- έχω φτιάξει κι εγώ λευκώματα. Η αλήθεια έιναι πως τα δικά μας δεν είχαν τόση επιτυχία όση περίμενα, ίσως ήταν ξεπερασμένα για την ηλικία τους, αλλά εγώ το ευχαριστήθηκα τρελά! Μου θύμισε τα εφηβικά μου χρόνια - όπως ακριβώς και το post σου!

    Την καλημέρα μου
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλά δεν το συζητώ ότι εμείς ενθουσιαζόμαστε πιο πολύ από αυτά!!!
      Καλή σου μέρα Ελένη μου :)

      Delete
  6. Τι ωραία ιδέα! Τα δικά μου τα έχω κρατημένα από τότε και δεν είναι και λίγα! Με μπρίζωσες βρε παιδί μου και το Σαββατοκύριακο θα της προτείνω κι εγώ να φτιάξουμε μαζί ένα!
    Kathy by anthomeli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ανθομελένια μου Κατερινά επιβάλλεται να κάνεις ανάρτηση με τα δικά σου Λευκώματα!
      Αχ! Τί εποχές!
      Χαίρομαι που σε ξεσήκωσα φτιάξτε και εσείς να δούμε τι θα γίνει τελικά :)

      Delete
    2. Τέλεια!!!! Καλή εβδομάδα :)

      Delete
  7. Anonymous22 April

    τι τελεια ιδεα!με εκανες να ανοιξω μετα απο 20 χρονια το δικο μου λευκωμα..και θυμηθηκα και την συλλογη με φυλλα αλληλογραφιας και χαρτοπετσετες!πολυ συγκινηθηκα..κριμα που δεν εχω κοριτσακι να του φτιαξω!χρυσα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και εγώ είχα ένα κουτί που μάζευα χαρτοπετσέτες και η κολλητή μου έκανε συλλογή από τα χαρτιά αλληλογραφίας, τα αρωματικά !!!
      Χρύσα μου ακόμα και αν δεν έχεις κοριτσάκι θα μπορούσες να φτιάξεις ένα για δώρο σε μια ανηψιά σου ή το κοριτσάκι κάποιας φίλης σου. Αν δούλευα αυτή τη στιγμή σε τάξη θα έκανα σίγουρα ένα για να γράψουν ΟΛΑ τα παιδιά.

      Delete
  8. Πολύ όμορφη σκέψη!!!
    Τώρα πιά νομίζω δεν υπάρχουν λευκώματα! Και ήταν τόσο ωραίο, ειδικά όταν διάβαζες με αγωνία τις απαντήσεις! Μου έδωσες μια ιδέα να κάνω ένα λεύκωμα, με αρκετές παραλλαγές! Χμμμ.. θα ετοιμάσω ανάρτηση όταν το κάνω! Σε φιλώ!

    Μάρθα
    marthablogging.wordpress.com

    ReplyDelete
  9. This article has it all thanks for sharing. The help to write any type of document requires numerous things to consider and a lot of time too. The final services of writers would be an exception for you. Because they are fully trained and educated. You cannot expect silly mistakes or defects from them in written tasks. The group of researchers conducts an in-depth investigation by collecting relevant data from the best possible sources. Need Help with Capstone Project ?

    ReplyDelete
  10. Our professional capsim experts deliver Capsim Homework Help on time to the respected customers, and they are famous for their punctuality.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Φτιάχνουμε έναν χιονάνθρωπο.......

Snowman μα δεν είναι από χιόνι!!! Γιατί, ευτυχώς, ο χειμώνας ακόμα δεν ήρθε, το κρύο είναι ανεκτό και το χιόνι μάλλον πολύ μακρυά. Έλα όμως που έχουμε όρεξη για κατασκευές και τα χιονανθρωπάκια είναι πάντα αγαπημένες φιγούρες. Κι αν προσπαθήσω να κάνω έναν απολογισμό, δεν ξέρω πως τα καταφέρνω, αλλά κάθε, μα κάθε χρόνο, όταν αγοράζω καινούρια στολίδια και διακοσμητικά για το χειμώνα, ο χιονάνθρωπος είναι η πρώτη μου επιλογή. Πώς λοιπόν να μην φτιαξω με την μικρή μου πολλά, μα πάρα πολλά χιονανθρωπάκια λίγο πριν αρχίσουμε να μιλάμε για τα Χριστούγεννα και λίγο προτού αρχίσουμε να σχεδιάζουμε πως θα στολίσουμε το σπίτι μας για τις γιορτές; Ξεκινήστε και εσείς από μια απλή κατασκευή που θα σας φτιάξει τη διάθεση! Ένας χαμογελαστός χιονάνθρωπος από λευκά πιατάκια μιας χρήσεως.... Paper plates snowman Ανοίξτε τρύπες με τον διακορευτή Περάστε νήμα γύρω γύρω και ενώστε τα δυο πιατάκια Στολίστε με κουμπιά και  προσθέστε τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Μπορείτε να τον κ

Οι πιο εύκολες κατασκευές για παιδιά!

Τελικά το διαδίκτυο έχει τα πολύ καλά του με τόσες ιδέες που μας δίνει. Πηγαίνει τη φαντασία μας ακόμα πιο πέρα και μας ξεσηκώνει να κάνουμε χιλιάδες πράγματα. Δε συμφωνώ καθόλου με όσους πιστεύουν ότι απλά κάθεσαι και χαζεύεις σε μια οθόνη και δεν κάνεις πράγματα δημιουργικά. Ειδικά σε ότι έχει σχέση με τα παιδιά και τις δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις μαζί τους. Ίσα ίσα που ψάχνεις, βρίσκεις τρόπους και μπαίνεις στην πρίζα για να δοκιμάσεις νέα πράγματα. Και όσο για τις κατασκευές οι ιδέες είναι ατέλειωτες. Ένα κλικ να κάνεις και βρίσκεις χιλιάδες. Ίσως πολλέ από αυτές θεωρείς ότι είναι αρκετά πολύπλοκες και χρονοβόρες για να τα φτιάξεις μαζί με τα παιδιά. Σήμερα όμως δεν έχεις δικαιολογία! Θα σου δείξω 6 από τις πιο εύκολες κατασκευές που υπάρχουν. Ξεκινάμε με διακόσμηση δωματίου: Μια πρωτότυπη ιδέα για να γράψεις το όνομα του μικρού σου στην είσοδο του δωματίου. Τα υλικά απλά: Mobile με το όνομά του Διακοσμητικά χαρτόνια που θα κόψετε μαζί στο σχήμα των γρα