A site for creative mothers.

26 January 2014

Εύκολα τυροπιτάκια με μαγιά και γάλα.

Α! όλα κι όλα αυτό το Σαββατοκύριακο δεν έχω παράπονο, τα κάναμε όλα!
Και πρόλαβα να κάνω όλες τις δουλειές του σπιτιού που συνήθως μένουν για Σ/Κ, και βολτάραμε (παρά τη βροχή), και είχαμε pizza night, και πήγαμε στην τελευταία ενότητα Μυθολογίας με κολάζ και ζωγραφική που σας είχα πει σε προηγούμενη ανάρτηση, αλλά και παίξαμε με ζύμες κάνοντας την κουζίνα "κούκλα".
Αυτή τη φορά έφτιαξα τυροπιτάκια, παρόμοια με τα κουρού, αλλά έφτιαξα μια ζύμη που περιέχει ελαιόλαδο, μαγιά και γάλα αντί για γιαούρτι.
Τα υλικά αυτά την κάνουν πολύ πιο εύκολη αφού τα έχουμε πάντα στην κουζίνα μας, σε αντίθεση με το γιαούρτι και κάποιο άλλο σπορέλαιο ή την μαργαρίνη που χρησιμοποιούμε για τη ζύμη κουρού.

Θέλετε συνταγή;

Για τη ζύμη
1 ποτήρι ελαιόλαδο
1ποτήρι γάλα
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
2 αυγά
2 κ.σούπας ζάχαρη
1 και 1/2 κ.γλυκού αλάτι
5 ποτήρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Για τη γέμιση
300 γρ φέτα
2 αυγά
πιπέρι
σουσάμι ή παπαρουνόσπορο
λίγο μοσχοκάρυδο (προαιρετικά)

  • Ανακατεύουμε το λάδι τη μαγιά και τη ζάχαρη.
  • Σε ένα άλλο μπωλ χτυπάμε τα αυγά, το γάλα και το αλάτι.
  • Προσθέτουμε το μείγμα με τη μαγιά στα αυγά και ρίχνουμε το αλεύρι σιγά σιγά ανακατεύοντας και στη συνέχεια ζυμώνοντας.
Σε λίγο θα έχουμε μια μαλακή και απαλή ζύμη.
  • Σκεπάζουμε με μια πετσέτα και βάζουμε το μπωλ στον φούρνο στους 50 βαθμούς ή σε κάποιο αρκετά ζεστό μέρος ώστε να φουσκώσει η ζύμη μας.
Εγώ είχα ανάψει τον φούρνο στην αρχή της διαδικασίας και μόλις έβαλα το μπωλ μέσα τον έσβησα. Η ζύμη μου φούσκωσε μια χαρά!
  • Στο μεταξύ ετοιμάζουμε τη γέμιση και λαδώνουμε καλά 2 ταψιά.
  • Μόλις η ζύμη μας διπλασιαστεί σχεδόν, παίρνουμε μικρά μπαλάκια (μέγεθος καρυδιού ή μικρού μανταρινιού) από τη ζύμη, την ανοίγουμε με τα χέρια μας σαν πιτούλα και βάζουμε μέσα λίγη γέμιση.
  • Κλείνουμε καλά και βάζουμε στο ταψί με το άνοιγμα από κάτω.
  • Με ένα πινέλο απλώνουμε λίγο γάλα ή αυγό πάνω από τα τυροπιτάκια.
Πασπαλίζουμε με σουσάμι ή παπαρουνόσπορο (έβαλα λευκό) και ψήστε στους 180 για 25 περίπου λεπτά.
Τα τυραπιτάκια μας είναι έτοιμα και πολύ λαχταριστά, όταν θα έχουν πάρει  ένα πολύ ωραίο καστανό χρώμα.
Προσοχή γιατί γίνονται ανάρπαστα ακόμα και καυτά.....
Περιττό να σας πω ότι είναι η τέλεια και εύκολη λύση για πάρτυ, αλλά και ως κολατσιό των παιδιών για το σχολείο.
Φτιάξτε τα την Κυριακή για να λύσετε το πρόβλημα της εβδομάδας.
Φυσικά αντί για φέτα μπορείτε να δοκιμάσετε γέμιση με κιμά και πράσο, με ζαμπόν τυρί, σπανάκι ή ό,τι άλλο τραβάει η όρεξή σας.
Καλή επιτυχία!

Extra tips! 
Αυτή την παραλλαγή την έφτιαξα πρώτη φορά επειδή έτυχε να μην έχω γιαούρτι στο σπίτι και θα την κάνω συχνά στο εξής. 
Ωστόσο νομίζω ότι θα τη δοκιμάσω με μια μικρή αλλαγή θα προσθέσω λίγο ακόμα αλάτι ή θα αναμείξω στη ζύμη τη φέτα και λίγη γραβιέρα χωρίς  τα αυγά. Κι αυτό γιατί θα μου άρεσε να είναι σαν πολύ μικρά τυροψωμάκια, να νιώθουμε δηλαδή τη γεύση του τυριού παντού.

9 comments:

  1. Replies
    1. Κοπιάστε κυρία μου κερνάω :)

      Delete
  2. Θα επιχειρήσω να τα φτιάξω αύριο :) Ελπίζω να μου πετύχουν. Πανευκολάκια φαίνονται.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι όντως εύκολα. Αν θέλεις ακολούθησε τα tips για να έχουν περισσότερο τυράκι σε όλη τη ζύμη. Καλή επιτυχία!

      Delete
  3. οτι πρεπει για κολατσιο στο σχολειο!τελεια

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κολατσιό στο σχολείο, στο γραφείο, στο σπίτι κλπ.κλπ. :)

      Delete
  4. Αχ! πεθαίνω για τέτοιους μικρούς πειρασμούς..εγώ κάνω αυτά με το γιαούρτι, δεν τα πάω καλά με τη μαγιά όπως ο άνδρας μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αχτιδούλα με ξηρή μαγιά δεν χρειάζεται να κάνεις και πολλά.
      Αφού βέβαια έχεις τον άντρα σου που έχει αναλάβει πίτες και μαγιά μην σκας!
      Φιλάκια πολλά <3

      Delete
  5. 2 κουταλιες τις σουπάς ζάχαρη? μήπως είναι του γλυκού?

    ReplyDelete

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

My photo
Είμαι πολύ χαρούμενη που είσαι εδώ! Στο σπιτάκι μου θα βρεις ιδέες που με έχουν ενθουσιάσει και πράγματα που αγαπώ. Κράτα την ιδέα, δοκίμασε την αν θέλεις και δώσ΄της την δική σου πινελιά. Γράψε μου απλά στο theanokap@gmail.com αν κάτι χρειαστείς.

Popular Posts

Theano, a m@mmy on line. Powered by Blogger.

Ενδιαφέρον για εσάς....

Αν έχω χρησιμοποιήσει φωτογραφικό υλικό δικό σας χωρίς να έχω αποδώσει τα σωστά credits ενημερώστε με και θα το διορθώσω ή θα το αφαιρέσω εάν αυτό επιθυμείτε.

Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε δικές μου φωτογραφίες απλά δηλώστε την πηγή και βάλτε τον κατάλληλο σύνδεσμο.

Για ο,τιδήποτε άλλο χρειαστείτε επικοινωνήστε μαζί μου στο e-mail
theanokap@gmail.com

Follow this blog by Email

Ακολουθήστε το blog μέσω του facebook network!

Το άλλο μου blog!

Το άλλο μου blog!
e-learning : "Μαθαίνω με τη μαμά"

Copyright © Theano, a m@mmy on line | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com