A site for creative mothers.

01 March 2012

Καλώς ήρθες Μάρτη!

Μάρτιος, ο πρώτος μήνας της Άνοιξης, και με το καλό να λιώσει τα χιόνια, να διώξει το κρύο και να φέρει αυτόν τον λαμπρό ήλιο που τόσο πολύ αγαπάμε.
Αλήθεια θα φορέσετε το βραχιολάκι του Μάρτη;
"Ο ΜΑΡΤΗΣ"
  • Είναι η συνήθεια που είχαν οι μητέρες, να δένουν στο χέρι ή στο πόδι των παιδιών, ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από λευκή και κόκκινη κλωστή.
Ο ήλιος το Μάρτιο συνήθως καίει και ο σκοπός του "μαγικού" βραχιολιού είναι να μην καούν και μαυρίσουν τα πρόσωπα των παιδιών.

  • Η μαυρίλα σήμαινε ασχήμια, προπάντων για τα κορίτσια που η παράδοση τα ήθελε άσπρα και ροδαλά.
Το έφτιαχναν την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και συνήθιζαν να το φορούν μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Ύστερα αφού τον έβγαζαν, τον κρεμούσαν στις τριανταφυλλιές, ώστε να γίνουν τα μάγουλά τους κόκκινα σαν τριαντάφυλλα.
Αλλά μπορείτε να το ρίξετε και πάνω σε κάποιο δέντρο για να το πάρουν τα πουλάκια και να φτιάξουν τη φωλίτσα τους.

ΠΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΦΤΙΑΞΕΙΣ
Η κατασκευή του "Μάρτη" είναι πολύ απλή.
Χρειάζονται μόνο δύο κλωστές κεντήματος, μία κόκκινη και μία άσπρη.
  • Κάνεις από έναν κόμπο στη μία άκρη της καθεμιάς, τη στερεώνεις κάπου με μια καρφίτσα και βάζοντάς την ανάμεσα στις παλάμες σου τη στρίβεις όσο γίνεται περισσότερο. 
  • Οταν στριφτεί καλά την κομπιάζεις και απ’ την άλλη άκρη της.
  • Επαναλαμβάνεις με τη δεύτερη κλωστή.
  • Οταν είναι έτοιμες oι στριμμένες τις πιάνεις μαζί -κόκκινη και άσπρη- και τις τεντώνεις. 
  • Σε μια στιγμή, τις αφήνεις απ' τη μια άκρη και μπλέκονται από μόνες τους.

Βέβαια πλέον κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές τόσο στο πλέξιμο όσο και στα επιπλέον χρώματα που βάζουμε στον "Μάρτη".
Οδηγίες για διαφορετική πλέξη
Πολλές ιδέες θα βρείτε στο ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ που έχει μια μανία τελευταία με τα βραχιολάκια και μας κάνει μάθημα!
Αλλά και στην Evita που έφτιαξε ήδη τα δικά της.
Ελπίζω η Άνοιξη να έρθει στις καρδιές όλων και να μας γλυκάνει.
Καλημέρα!

8 comments:

  1. Θεανώ καλό μήνα!!

    Δεν φορέσαμε εμεις ακόμα Μαρτη αλλα αισιοδοξώ μεχρι το τέλος της ημέρας να εχουμε φορέσει

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλό μήνα Τζένη!Άντε βγήκε και εδώ λίγος ήλιος...κρύο αλλά η Άνοιξη είναι κοντά.

      Delete
  2. Καλό μήνα! Εμείς ήδη φορέσαμε τον Μάρτη μας!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλό μήνα Μάρω μου!Ωραία είναι αυτά τα έθιμα.

      Delete
  3. Μα τι είναι αυτό.Σε κάθε σπίτι που μπαίνω κι ένας διαφορετικός μάρτης. Κι εγώ η γαιδούρα δεν έφτιαξα ακόμη για τα παιδιά μου. Καλό μήνα και σε ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στο blog μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και εγώ νόμιζα ότι σήμερα θα μας είχες αφιέρωμα!Καλό βράδυ!

      Delete
  4. Καλό μήνα! Μόλις τελείωσα και τον δικό μου μάρτη! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για την αναφορά σου στο blog μου. Τα ζουμπούλι σου μέχρι εδώ μυρίσανε....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλό μήνα Εvita μου!
      Και εγώ σε ευχαριστώ για την βολτούλα που έκανες εδώ.

      Delete

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

My photo
Είμαι πολύ χαρούμενη που είσαι εδώ! Στο σπιτάκι μου θα βρεις ιδέες που με έχουν ενθουσιάσει και πράγματα που αγαπώ. Κράτα την ιδέα, δοκίμασε την αν θέλεις και δώσ΄της την δική σου πινελιά. Γράψε μου απλά στο theanokap@gmail.com αν κάτι χρειαστείς.

Popular Posts

Theano, a m@mmy on line. Powered by Blogger.

Ενδιαφέρον για εσάς....

Αν έχω χρησιμοποιήσει φωτογραφικό υλικό δικό σας χωρίς να έχω αποδώσει τα σωστά credits ενημερώστε με και θα το διορθώσω ή θα το αφαιρέσω εάν αυτό επιθυμείτε.

Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε δικές μου φωτογραφίες απλά δηλώστε την πηγή και βάλτε τον κατάλληλο σύνδεσμο.

Για ο,τιδήποτε άλλο χρειαστείτε επικοινωνήστε μαζί μου στο e-mail
theanokap@gmail.com

Follow this blog by Email

Ακολουθήστε το blog μέσω του facebook network!

Το άλλο μου blog!

Το άλλο μου blog!
e-learning : "Μαθαίνω με τη μαμά"

Copyright © Theano, a m@mmy on line | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com